Kuudes mukana Luomuelintarvikepäivillä – aiheena kiinalainen kuluttaja

October 10, 2018

Näkyykö tiedostavuus kiinalaisen kuluttajan ostoskorissa? Tätä käsitellään Pro Luomun järjestämillä Luomuelintarvikepäivillä 18.10.2018 Finlandia-talolla. Kuudennen insight specialist Petra Väänänen sekä senior strategist Päivi Korteniemi alustavat teemaa Nordic Food China -tutkimuksen tulosten kautta. Lue lisää tapahtumasta tästä!

1,4 miljardia bisnesmahdollisuutta – mitä kiinalaisesta kuluttajasta pitää tietää?

September 17, 2018

Kiinassa odottavat maailman suurimmat markkinat, mutta menestys vaatii syvällistä kulttuurin ymmärrystä. Kuudes sukelsi kiinalaisten arkeen ja tutki heidän suhtautumistaan ruokaan ja kuluttamiseen yhdessä shanghailaisen Fudanin yliopiston kanssa.

Tervetuloa upouuteen Wonderlandiin Vallilassa, jossa julkaisemme tulokset 18.9. Nordic Food Branding -aamiaisella!

Mikä toimii meillä, ei välttämättä toimi idässä. Kiinassa ruuan merkitys, terveys- ja tuoreuskäsitykset sekä ostamisen tavat eroavat suuresti länsimaisesta. Maa on myös inspiroiva edelläkävijä, jossa fyysinen ja digitaalinen kauppa elävät pitkällä tulevaisuudessa.

Mitä voimme oppia kiinalaisilta? Millainen brändi ja design puhuttelee paikallista kuluttajaa? Kuudennen Petra Väänänen, Saara Järvinen ja Roosa Luukkanen jakavat keskeiset löydökset sekä niiden mahdollisuudet yrityksille ja esittelevät viime aikojen kiinnostavimmat menestyskonseptit Kiinasta.

Käytännön kokemuksista kertoo Keskon Tuuli Luoma, joka jakaa opit vuosi sitten aloitetusta kunnianhimoisesta yhteistyöstä kiinalaisen verkkokauppajätti Alibaban kanssa.

Ilmoittaudu mukaan ja jaa kutsu myös kollegoillesi!

Missä:       Wonderland, Konepajankuja 1, Helsinki
Milloin:      tiistaina 18.9. klo 8.30–11
Kenelle:     ruuan, designin ja brändien ammattilaisille
Tarjolla:     aamiaista sekä inspiraatiota ja insighteja Kiinasta

Food concepts built on Nordic values

March 8, 2018

How can we use the Nordic set of values to create internationally acclaimed challenger brands?

 

Nordic Food Branding 2018, organised by brand design agency Kuudes, brings together renowned names in the food and beverage industry in Stockholm today 8 March 2018.

We heard thought-provoking presentations on industry disruptions, predictions on the global growth potential of Nordic brands, and expert views on the importance of consumer insights.

Event speakers:
Maija Itkonen, Gold&Green
Ben Moore, Hunter Gatherer
Inger Myresten, Arla Foods

Welcome to tailor your own Trend safari in Stockholm!

June 9, 2017

In our Trend safari format, we will guide our clients on an inspirational tour in Stockholm to see recent trends and concepts relevant to their field of business.

All Trend safaris are custom made based on the clients needs and wishes, and based on our consumer insights we will create a tour that is relevant to their target group and/or product offering.

Thanks to our deep understanding of Swedish consumers and knowing that Stockholm is ahead of many other cities on picking up trends, we believe this is a good place to start any project.

Call us and schedule a Trend safari for your business!

 

Finland vs Sweden – Breakfast Event

May 15, 2017

During our Informed Consumer studies, we have noticed that even though there are certain differences between Finnish and Swedish consumption patterns, many of the trends that are seen in Sweden will eventually also appear in Finland.

We are happy to share the findings of the Swedish study and delighted to invite you to our breakfast event at the Helsinki City Museum (Aleksanterinkatu 16) on June 8th 8.30–11.00 a.m.
The program starts at 9.00 a.m.

Registration before June 1st to ilmoittaudu@kuudes.com.
The seats are limited!

Presentation language: Finnish

Welcome!

Our Swedish consumer research launch yesterday was a success!

February 15, 2017

Fotografiska_theinformedconsumer

Yesterday morning 14/2 we gathered at the beautiful Fotografiska in Stockholm for our The Informed Consumer study launch. It was a full house and the breakfast was perceived successful with two guest speakers, Pär Lager and Tytti-Lotta Ojala, and of course the presentation of our findings from the consumer trend research by the Kuudes team. Thanks also to all the guests!

You can read more about both the Swedish and the Finnish study and their findings on this website, where they are presented in a visual manner with photographs from consumers’ homes. Don’t hesitate to contact us if you want to hear more!


The Kuudes team

Breakfast Event: Launch of Consumer Trends Insight, 14/2/2017 in Stockholm

January 16, 2017

Picture1

Discover the trends that transform the way we live and consume

Are you interested in the key global trends that are shaping consumers’ lives, and the values and attitudes that drive the everyday consumption choices of Swedish consumers?

We warmly welcome you to our breakfast event where we will release the findings from our unique insight study into Swedish consumers.

Event: The Informed Consumer study release
Time: 8:30-11:00, February 14th
Place: Fotografiska, Stockholm

Agenda:
8:15   Breakfast is served
8:40   Welcome – Annika Mesimäki, Managing Director, Kuudes Stockholm
8:45   The opposite may also be true – the importance of an open mind, innovation and change – Pär Lager, Chairman of the Board & Advisor
9:05   Brand-led innovation – how to use consumer insights to ensure future success – Tytti-Lotta Ojala, Head of Consumer Design, Arla Global Innovation & Marketing
9:25   Release of the Informed Consumer Study – Saara Järvinen, Insight Specialist and Designer, Kuudes Stockholm & Erika Tanos, Innovation Anthropologist, Founder and CEO, Curiosity Shop AB
10:15   Panel discussion with Pär Lager & Tytti-Lotta Ojala
10:30   Mingle with guests and meet the Kuudes team
11:00   Thank you and until next time!

Seats are limited.

Please reserve your place by Monday 6.2. at the latest. We look forward to seeing you at Fotografiska!
Reserve a place now

– The Kuudes team

Vastuullinen kuluttaminen puhuttaa – Our research in the media

November 2, 2016

tk_uutisotsikoita_1348x1348

Vastuullisuus on ajankohtaisempaa kuin koskaan! Tiedostava Kuluttaja -tutkimuksemme uusin päivitys nosti jälleen kulutusvalinnat puheenaiheeksi lehdissä, radiossa, verkkojulkaisuissa ja TV:ssä. Alkukesän aamiaisseminaarimme sekä syyskuisen Helsinki Design Week -vierailumme jälkeen Tiedostava Kuluttaja onkin näkynyt ja kuulunut laajalti eri medioissa.

Our research The Informed Consumer has gotten a lot of attention throughout the media due to both our breakfast seminar in June and our exhibition during Helsinki Design Week in September.

Uutiset:
Helsingin Sanomat 2.6.2016
Kysely: Suomalaiset kuluttajat jakautuvat kahtia – joka neljäs ei usko, että valinnoilla voi vaikuttaa

Yle uutiset 2.6.2016
Selvitys: Joka neljäs epäilee, että eettisillä ostospäätöksillä olisi merkitystä

Markkinointi & Mainonta 20.9.2016
Suomalaiset kuluttajat passivoituvat – voiko tässä olla markkinarako brändeille?

Markkinointi & Mainonta 20.9.2016
Digitoimiston tutkimus on työkalu – “Emme voi jäädä vanhan tiedon varaan”

Myynti ja markkinointi 20.6.2016
Kestävä kehitys kiinnostaa modernia kuluttajaa

Helsingin Ekonomit -lehti 6/2016
Kuluttamisen vastuullisuudesta merkityksellisyyteen

Design Forum Finland 13.10.2016
Miten tehdä designia, joka liikuttaa massoja?

Radio:
2.6.2016 YLE:n Ykkösaamu
2.6.2016 YLE Puheen iltapäivä
2.6.2016 YLE Radio Suomi
2.6.2016 Radio Vega Radiohuset

TV:
2.6.2016 TV-Nytt

Vierailemme Luomuelintarvikepäivillä!

October 5, 2016

Tiedostava Kuluttaja -tiimimme vierailee 6.10.2016 Luomuelintarvikepäivillä Vanhalla Ylioppilastalolla. Esityksestämme selviää, kuinka luomuleipä pelastetaan ja millä eväillä menestyskonsepti leivotaan. Lisäksi meillä on tapahtumassa neljää suomalaista luomukuluttajaprofiilia konkretisoiva näyttely. Vielä on aikaa ilmoittautua mukaan, ohjelmassa paljon muitakin kiinnostavia puheenvuoroja luomuun liittyen!

Ilmoittaudu ja katso ohjelma Luomuelintarvikepäivien sivulla

Esityksemme on suomeksi.

You still have time to visit The Informed Consumer Exhibition!

September 6, 2016

Kuudes_Kerros_Tiedostava_kuluttaja_avajaiset4.pngThe exhibition was set up and opened yesterday with a great party.

This week the exhibition at Kaapelitehdas is open as follows:
WED 7th of September at 11 a.m. to 8 p.m.
THU 8th of September at 11 a.m. to 7 p.m.
There will be a presentation of the research results on Wednesday at 5 p.m. – 6 p.m. The exhibition is in English, but the presentation is in Finnish.
Do stop by and discover the interesting consumer habits that concern both yourself and your target groups! Our research team will be present during the opening hours, and we are very interested in discussing with you how the research results can be applied to your business.

Location: Turbiinisali, Kaapelitehdas (Tallberginkatu 1, 00180 Helsinki)

See you there!

Read more about the exhibition on the Facebook event

Kuudes_Kerros_Tiedostava_kuluttaja_avajaiset1.png